Czerwiec zaczął się naprawdę przyzwoicie – 30 stopni, słońce czyli to co na urlopie, jest potrzebne. Pomyślałem sobie że na stestuje.pl stworze dział gdzie będę opisywał hotele, pensjonaty czy kwatery. Będę je sprawdzał m.in pod kątem biegowym, czy warto tam pojechać na obóz, czy może na wypoczynek z rodziną. Chciałbym abyście odnaleźli takie informacje jak np. czy możecie na 2h zostawić rodzinę i pobiegać sobie, a w tym czasie dzieci i żona czy dziewczyna nie będą się nudzić.

Dlaczego Biały Kamień

Razem z moją Klaudia chcieliśmy się wyrwać gdzieś na weekend, odsapnąć, pooddychać świeżym powietrzem i dodatkowo trochę się poruszać. Obraliśmy kierunek – polskie góry, niedaleko Wrocławia. Na początku miała to być Szklarska Poręba, ale w końcu padło na Świeradów Zdrój. Czemu Biały Kamień? Chwalony jest przez wielu, więc i ja chciałem się przekonać czy jest tak jak zapewniają inni, czy obsługa jest ekstra oraz czy śniadanie jest takie dobre. Wszedłem na stronę hotelu, w dział rezerwacji, widzę pokój dwuosobowy ze śniadaniem – 730 zł. Cena jest dość wysoka, ale w końcu to hotel 4 gwiazdkowy. Rezerwuję!

Bialy-kamien (4)

Dostaję maila, że rezerwacja zostanie potwierdzona w ciągu 12h. Jestem ciekaw co z tego wyniknie bo wszystko załatwiałem na 5 dni przed weekendem, czyli na ostatnią chwilę. W każdym razie czekam 12h nic! Myślę – pewnie mają dużo pracy. Mijają 24 godziny, a z hotelu nikt się nie odzywa, czekam dalej – mija ponad 48h i dalej nic. Pozwalam sobie napisać uprzejmego maila, nie ukrywam, że był miły. Po 30 min dostaje informację że z naszego weekendu nici, bo rezerwacja została anulowana, po ponad 2 dniach gdzie miałem dostać wiadomość do 12h. Nie powiem, trochę mnie to zezłościło dlatego chwyciłem za telefon, dzwonie do hotelu i pytam jak to możliwe? Słyszę tłumaczenie, Pani recepcjonistka jest bardzo miła, przeprasza. Ale tak naprawdę co mi po tych przeprosinach? Pokoju nie ma. Chwilę dyskutuje i nagle okazuje się, że ostał się ten jeden jedyny. Dodatkowo pani proponuje ciekawy rabat, a ja jak najbardziej jestem zadowolony! Mam pokój dla dwóch osób taniej o ponad 100zł.

Bialy-kamien (2)

Dojazd

Pierwsze wrażenia

Jak najbardziej pozytywne, miła obsługa, duże jasne powierzchnie dają swobodę i nie przytłaczają. Dodatkowo pokój jest dość duży, z 32 calowym TV, sporym łóżkiem, ciekawym oświetleniem oraz bardzo ładnymi meblami i wykończeniem. W łazience porządek oraz zdezynfekowana toaleta. Nie wiem jak z resztą bo nie było oznaczone tzw. plombą. Duże lustro powiększa powierzchnie, dodatkowo ciekawa kabina prysznicowa wręcz zachęca do kąpieli, ma wbudowany panel do hydromasażu! Naprawdę dobry pomysł. Po podróży i pracy marzyłem o ciepłej kąpieli. Idę się myć i nagle się okazuje, że z prysznica leci taki wrzątek, że nie da się wytrzymać. Myślę sobie – jakieś fatum. Kręcę, kombinuje i nic, gałka z ustawieniem temperatury się zepsuła. Super! Telefon do recepcji – ktoś ma przyjść, mija 20 min a tu nic.

Bialy-kamien (28)

Dzwonię raz jeszcze i jak się okazuje nic nie da się zrobić. W końcu udaje mi się poprosić Pana, który jest stróżem aby przyszedł i pomógł. O 00:30 odzyskujemy prysznic. Uff, myślę – udało się! Można się spokojnie umyć w ciepłej wodzie. Łóżko mega wygodne, twarde, ale naprawdę przyjemne. Co prawda na środku jest łączenie, jednak zupełnie nie przeszkadza, jest dobrze zrobione. Przed spaniem nie obyło się bez przygód – jest głośnych współlokatorów, lecz zamiast narzekać trzeba może było się przyłączyć! Jeśli przyjedziecie na dłuższy pobyt, poproście o jakiś pokój z brzegu, taka mała sugestia, choć nigdy nie wiadomo na kogo trafimy.

Poranek

Pobudka i śniadanko. Śniadania w formie szwedzkiego stołu to standard. Tutaj było w czym wybierać. Dodatkowo obsługa uwijała się jak tylko mogła i cały czas donosiła świeże, te same, produkty, które zostały zjedzone. Pieczone przez hotel pieczywo to prawdziwy hit! Dodatkowo znajdziemy tu pyszne sery, wędliny oraz 6 różnych potraw na ciepło. Dodatkowo jest coś na słodko i pełno owoców! Śniadanie pyszne, świeże i jest w czym wybierać. Po wyjściu ze śniadania chce się iść tylko w góry! I tak zrobiliśmy, co prawda pogoda nie zachęcała, ale zrobiliśmy 12km po mieście i po okolicznych wzniesieniach. Ja po tym jeszcze przebrałem się i ruszyłem pod znaną w Świeradowie kolej linową na Stóg Izerski. Kolejką tam i z powrotem za jedyne 25zł, natomiast biegiem bezcenne.

Bialy-kamien (15)

Wbiegałem sobie dość spokojnie – po 6:00-6:30\km choć tętno dochodziło do 175 uderzeń na minutę, czyli wcale spokojnie nie było. Po osiągnięciu szczytu radość była olbrzymia, przede wszystkim dlatego, że widoki mimo słabej aury zapierały dech w piersi. Chwila na górze, ubrałem kurtkę i pobiegłem tą samą droga w dół. Razem 14km w 1:18, zatem całkiem przyjemnie mimo zbiegania po 3:55-4:10\km. Wróciłem pozytywnie zaskoczony i zadowolony z trasy którą wybrałem. Na pewno gdybym został tam na dłużej mógłbym przebiegać wiele szlaków i miejsc.

Bialy-kamien (8)

W Świeradowie drzemie wielki potencjał, choć wydaje mi się, że Szklarska mimo wszystko jest lepsza. Przede wszystkim jest więcej płaskiego terenu oraz w Szklarskiej mamy większą wysokość nad poziomem morza.

Obiadokolacja i wieczór jazzowy

By goście się nie nudzili za dodatkową opłatą była obiadokolacja i muzyka na żywo! Bardzo fajna sprawa. Jedzenie znowu w formie bufetu. Jest w czym wybierać. 5 rodzajów mięsa, różnego rodzaju surówki i dodatki! Wszystko pyszne. Jak to ja – próbuje wszystkiego, a moje kubki smakowe przeżywają niezła karuzelę smaków w pozytywnym znaczeniu! Po tym idziemy jeszcze na krótki spacer, następnie zobaczyć jak Ghana rozprawia się z Niemcami! Cóż to był za mecz i widowisko! Jeden z lepszych meczy na tym Mundialu.

Bialy-kamien (9)

Kolejny poranek to dłuuugie spanie, znowu pyszne śniadanie, pakowanie i wyjazd na rowerach w góry. Wypożyczyliśmy sobie 2 rowery na 3h i ruszyliśmy na Świeradowskie ścieżki. Wcale nie było łatwo, bo wszędzie było stromo. Na trasach rowerowych występuje wiele ciężkich podjazdów. Nie było łatwo, ale jakże przyjemnie. Nie pamiętam kiedy ostatni raz jeździłem na rowerze! Rowery mieliśmy marki Romet – naprawdę fajne maszyny MTB. Po tym wszystkim można było się spakować już całkowicie i ruszyć w drogę powrotną. Nie jechaliśmy już na Złotoryję, lecz na Szklarską gdzie na chwilę się zatrzymaliśmy i dalej już prosto ruszyliśmy do Wrocławia.

Bialy-kamien (14)

Podsumowanie

Hotel Biały Kamień na początku zaliczył kilka ładnych poślizgnięć. Nie wiem czy tylko mi zdarzają się takie przygody? Trochę tego było, od słabej rezerwacji, poprzez brak miejsc, niedziałający prysznic i straszny hałas. Pierwsze średnie wrażenie zostało jednak nadrobione i pobyt uważam za udany. Na pewno jeśli macie dzieci to opłaca się tu przyjechać. Pociechy do 10 roku życia nie płacą nic, a do 18 roku życia tylko 100zł – to naprawdę mało! Dodatkowo basen w cenie pozwoli im się wyszaleć na maksa. Gdy już zgłodniejecie to posilcie się na pysznym śniadaniu lub obiadokolacji, tudzież daniami z karty. W hotelu nie jest tanio ale gdy płacimy, otrzymujemy to czego oczekujemy. Na pewno jest parę rzeczy nad którymi trzeba pracować, by miejsce to stało się jeszcze lepsze.

W Świeradowie oczywiście odnajdziemy ciekawe ścieżki biegowe. Macie uwagi? Piszcie! Czekam na komentarze i uwagi :)!

Przeczytajcie także:

Test startówek Nike Lunar Racer 3

Opaska Samsung Gear Fit

a także

Test Słuchawek Jabra Sport BTE4

Czerwiec zaczął się naprawdę przyzwoicie - 30 stopni, słońce czyli to co na urlopie, jest potrzebne. Pomyślałem sobie że na stestuje.pl stworze dział gdzie będę opisywał hotele, pensjonaty czy kwatery. Będę je sprawdzał m.in pod kątem biegowym, czy warto tam pojechać na obóz, czy może na wypoczynek z rodziną. Chciałbym abyście odnaleźli takie informacje jak np. czy możecie na 2h zostawić rodzinę i pobiegać sobie, a w tym czasie dzieci i żona czy dziewczyna nie będą się nudzić. Dlaczego Biały Kamień Razem z moją Klaudia chcieliśmy się wyrwać gdzieś na weekend, odsapnąć, pooddychać świeżym powietrzem i dodatkowo trochę się poruszać. Obraliśmy kierunek - polskie góry, niedaleko Wrocławia. Na początku miała to być Szklarska Poręba, ale w końcu padło na Świeradów Zdrój. Czemu Biały Kamień? Chwalony jest przez wielu, więc i ja chciałem się przekonać czy jest tak jak zapewniają inni, czy obsługa jest ekstra oraz czy śniadanie jest takie dobre. Wszedłem na stronę hotelu, w dział rezerwacji, widzę pokój dwuosobowy ze śniadaniem - 730 zł. Cena jest dość wysoka, ale w końcu to hotel 4 gwiazdkowy. Rezerwuję! Dostaję maila, że rezerwacja zostanie potwierdzona w ciągu 12h. Jestem ciekaw co z tego wyniknie bo wszystko załatwiałem na 5 dni przed weekendem, czyli na ostatnią chwilę. W każdym razie czekam 12h nic! Myślę - pewnie mają dużo pracy. Mijają 24 godziny, a z hotelu nikt się nie odzywa, czekam dalej - mija ponad 48h i dalej nic. Pozwalam sobie napisać uprzejmego maila, nie ukrywam, że był miły. Po 30 min dostaje informację że z naszego weekendu nici, bo rezerwacja została anulowana, po ponad 2 dniach gdzie miałem dostać wiadomość do 12h. Nie powiem, trochę mnie to zezłościło dlatego chwyciłem za telefon, dzwonie do hotelu i pytam jak to możliwe? Słyszę tłumaczenie, Pani recepcjonistka jest bardzo miła, przeprasza. Ale tak naprawdę co mi po tych przeprosinach? Pokoju nie ma. Chwilę dyskutuje i nagle okazuje się, że ostał się ten jeden jedyny. Dodatkowo pani proponuje ciekawy rabat, a ja jak najbardziej jestem zadowolony! Mam pokój dla dwóch osób taniej o ponad 100zł. Dojazd Z Wrocławia wyjechaliśmy dość późno, bo o 20. Według google maps lepiej jest jechać na Złotoryję i stamtąd kierować się na Świeradów. Jak się później okazuje, jechałem 2:35 po jakiś wąskich drogach, a na około było pełno lasów i zero samochodów, do tego pełno zakrętów i działająca wyobraźnia! Lepiej jechać przez Szklarską Porębę i Jelenią Górę. W drugą stronę do domu jechałem dokładnie 1:58 czyli ponad 35 min szybciej, mimo naprawdę sporego ruchu. Na miejsce do hotelu dojechaliśmy o 22:35. Duży parking zmieści każdy samochód, nawet jeśli hotel jest pełny. Dwa wejścia powodują, że łatwo wnieść bagaże. W każdej części hotelu są windy, a hotel jest także przystosowany dla osób niepełnosprawnych. Szybkie zameldowanie w pokoju i można odpoczywać przy chłodnym piwku i meczu. W końcu mamy Mundial! Pierwsze wrażenia Jak najbardziej pozytywne, miła obsługa, duże jasne powierzchnie dają swobodę i nie przytłaczają. Dodatkowo pokój jest dość duży, z 32 calowym TV, sporym łóżkiem, ciekawym oświetleniem oraz bardzo ładnymi meblami i wykończeniem.…

Ocena

Lokalizacja - 8
Wygoda - 7.5

8.2

Biały Kamień to droga propozycja dla osób, które chcą odkryć Świeradów Zdrój.

User Rating: Be the first one !